Ko reikia mūsų plaukams?

Kad žmogui trūksta vitaminų ar tam tikrų mikroelementų, turbūt pirmieji išduoda plaukai. Kas gi tie svarbiausieji, kurie atsakingi už mūsų plaukų grožį ir sveikatą?

Biotinas
Biotinas (vitaminas H arba vitaminas B7) yra vandenyje tirpstantis B grupės vitaminas. Šio vitamino atsargų organizmas nekaupia, todėl jo būtina nuolat pakankamai gauti su maistu. Tyrimų duomenys rodo, kad biotino dažnai trūksta moterims nėštumo metu.
Kai trūksta biotino, sutrinka ir riebiųjų rūgščių apykaita bei kiti medžiagų apykaitos procesai, todėl parausta ir ima pleiskanoti oda, plaukai plonėja ir ima slinkti. Gali išslinkti net antakiai ir blakstienos.
Pastebėta, kad kai organizmui pritrūksta biotino ir pradedama vartoti šį vitaminą, plaukų būklė pagerėja po vieno ar dviejų mėnesių

Selenas
Seleno būna tiek augaliniame, tiek gyvuliniame maiste. Ten, kur dirvožemyje mažai seleno, mažai jo sukaupia ir augalai, todėl tiek augaliniuose, tiek gyvuliniuose maisto produktuose jo gali būti nepakankamai. Didesnė tikimybė, kad seleno gali trūkti tiems, kurie laikosi dietos, nepilnavertiškai maitinasi, rūko.
Kai trūksta seleno, neminint kitų dalykų, tai kenkia nagams bei plaukams: nagų guoliuose atsiranda baltos dėmės, odoje ir plaukuose prarandamas pigmentas, plaukai plonėja, atsiranda alopecija
(plikimas). Tokie požymiai buvo pastebėti žmonėms, maitinamiems parenteraliniu būdu. Pastebėta, kad pradėjus papildomai duoti reikiamą kiekį seleno, minėti požymiai išnyko, o plaukų būklė pagerėjo.

Cinkas
Cinkas yra mikroelementas, svarbus normaliam daugelio organizmo sistemų ir funkcijų veikimui. Tikėtina, kad labiau cinko trūksta tiems asmenims, kurie laikosi įvairių dietų arba maitinasi vien tik vegetarišku maistu.
Jeigu trūksta cinko, žmogaus organizme šalia kitų sutrikimų atsiranda ir įvairūs epitelinio audinio pažeidimai, nagų volelių bei odos uždegimas. Dėl cinko trūkumo plaukai gali prarasti pigmentaciją ar įgyti rausvą atspalvį. Charakteringas cinko trūkumo požymis – plaukų slinkimas lopais.
Cinkas svarbus normaliai pagrindinių maistinių medžiagų apykaitai, nes dalyvauja pasisavinant ir transportuojant įvairius maisto mikroelementus.

Varis
Vario pasisavinimą organizme mažina didelis geležies kiekis bei vaisių cukrus – fruktozė. Ypač svarbu pakankamai vario gauti vasarą, kada pigmentą melaniną organizmas gamina aktyviau.
Varis svarbus normaliai odos ir plaukų pigmentacijai, nes dalyvauja pigmento melanino sintezėje. Pastebėta, kad laboratorinių gyvūnėlių ir naminių gyvūnų, kurie buvo šeriami mažai vario turinčiais pašarais, plaukas prarado pigmentaciją – pražilo.
Vario, kaip ir cinko, yra visuose organizmo audiniuose ir organuose, kur jis dalyvauja apsaugant ląsteles (taip pat ir plaukų folikulų ląsteles) nuo oksidacinės pažaidos.

Vitaminas C
Vitamino C gali trūkti tiems, kas valgo mažai vaisių ir daržovių (ypač žiemą ar ankstyvą pavasarį), laikosi dietų, vartoja alkoholį, rūko.Organizme vykstančių biocheminių procesų metu arba veikiant išoriniams faktoriams (radiacijai, teršalams) susidarantys laisvieji radikalai sukelia oksidacinį stresą, veikiantį viso organizmo ląsteles; jam taip pat jautrūs ir plaukų folikulai. Vitaminas C yra antioksidantas, padedantis apsaugoti organizmo ląsteles nuo oksidacinės pažaidos.
Europos Maisto Saugos Tarnyba (EFSA) yra patvirtinusi, kad vitaminas C yra taip pat svarbus ir normaliam kolageno formavimuisi bei normaliai odos funkcijai.

BIOCELL Hair, plaukams 60 kapsulių

20.99 €

Kompleksas nepakeičiamų aminorūgščių, vitaminų, mikroelementų, kurie padeda palaikyti normalią plaukų būklę, saugo juos nuo oksidacinės pažaidos, palaiko plaukų pigmentaciją, o taip pat skatina augimą.

#tobulaesitu

Jūsų naršyklė nepalaikoma. Prašome atnaujinti naršyklės versiją.